mini 2003 10 03 vortal pic 109469CVG a interviewé Ken Levine l’un des boss d’Irrational Games qui développe actuellement Tribes Vengeance. Il compare la campagne solo du jeu au film Pulp Fiction : le joueur incarnera différents personnages et l’action s’autera d’une époque à une autre, permettant ainsi de vivre plusieurs histoires en parallèle. Exemple :

In one mission you are a second class citizen, a phoenix tribesman fighting for your life in a heavy suit of armour. Then, the next mission could see you as the Imperial Princess who also happens to be the David Beckham of the Tribes Universe and is trying to save the day for her team in a Championship Sporting match.

The next mission could see you as the same woman but as little girl, living through this catastrophic experience where you don’t have any armour or jetpacks. In fact, when you find the jetpack, it is so over-powered for you, because you are this little girl that you have to learn how to fly a whole new way.

Côté multiplayer, le changement viendra principalement de la diversité des cartes. Grace à la technologie apportée par l’Unreal Tech, il sera par exemple possible de modéliser des villes entières (sshot ci-contre).

L’article de CVG est abondamment illustré de screenshots : [–SUITE–]

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