mini 2003 05 15 screen10 largeGamespot propose une interview d’Adrian Chmielarz, le project leader de Painkiller.
On y apprend que l’équipe est actuellement en train de peupler les derniers niveaux solo et qu’en ce qui concerne la beta ils n’auraient reçu que 7000 candidatures.

Le moteur physique Havoc 2 servira grandement au gameplay

« Havok is sweet, isn’t it? The use of physics in Painkiller is one of the things we’re most proud of. It has enabled so much more than death animations. « Physics-based gameplay » is going to be, in my opinion, the next big thing in gaming. »

A propos du PAIN engine, il serait déjà capable, en pre-alpha, de tourner tranquillement en 1024*768 avec aniso 16x et FSAA 4x, ce qui laisse une bonne marge pour l’optimisation.
[–SUITE–]Quand à la musique du jeu, ils en sont très fiers apparemment:

« All the music in Painkiller is an original score, and it’s great stuff. In fact, the snippets of music that we’ve released through trailers and movies have really been well received. We’ve had so many requests for it, we’re going to be producing a soundtrack CD. The soundtrack will likely be offered as a preorder bonus. »

On parle aussi des 24 maps du jeu qui sont tellement différentes les unes des autres qu’aucune texture n’est réutilisée d’un niveau sur l’autre, ce qui amène à la question douloureuse qu’on est en droit de se poser: « Mais, ça tient sur combien de galettes ce truc? »
Pour l’arsenal, un système de combo d’armes est utilisé (du genre mitrailleuse avec lance-grenades intègré) pour que le joueur ait à utiliser chaque arme du jeu et pas juste une ou deux.
Pour terminer, une longue description des 5 modes multijoueur qui seront proposés

« Multiplayer will have five modes, [including] standard deathmatch and team deathmatch, of course. We’ll also have three other play modes that should prove to be a lot of fun. People Can Fly is a modification of deathmatch one-on-one that integrates Painkiller’s combo weapon system and physics-based gameplay. In this mode, both players have only the rocket launcher. Damage to the other player can be done only when he is airborne, so you have to blow him into the air with a rocket, and then finish him off with the chaingun combo. Voosh is a multiplayer mode in which every player has the same weapon. After a certain period of time, each player’s weapon is switched to either the next in line (set by the server) or a random one. All weapons have infinite ammo. Lastly, we’ll have a mode we’re calling « The Light Bearer. » This mode assumes that quad damage never wears off. The first player who grabs the quad can use it as long as he stays alive. Also, with every successful frag, the player gets ten additional health points. When he is dead, he drops the quad, and another player can pick it up. The winner is the player who has the quad at the end of the game. However, every time someone picks up the quad, the time limit is raised by 30 seconds to make it possible for other players to get their chances. »

Tout ceci ne présage donc que du bon pour ce titre prévu pour Mars 2004.

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