mini 2004 01 28 q2eberserkerQuake 2 Evolved, l’engine mod pour Quake 2, vient de sortir en version 0.26. Ca se télécharge par là, et vous aurez besoin d’un patch pour l’executable pour un total d’environ 12 Mo (attention, FilePlanet inside).

Pendant ce temps, les fans du mod préparent les textures haute définition et les models en high polys qui ne seront pas de trop pour donner un coup de jeune à ce bon vieux Quake 2 (voir image).

La liste des changements, longue comme une attente de Duke Forever, se trouve ci-dessous.
[–SUITE–]

  • Fixed window/cursor mess when moving the window with the mouse (thanks to fretn)
  • m_speed won’t go below 0.1 now
  • Fixed a crash in the menu when changing « Shadows » options
  • Fixed « Cvar_Get: NULL parameter » errors for some mods
  • Fixed SINGLEPLAYER menu not starting mission pack games
  • Fixed « couldn’t find model » warnings spamming the console in-game
  • Added zoom view
  • Fixed a potential crash in sound mixing code (thanks to AndyDragon)
  • New shader commands:
    – map $blackimage
    – cubeMap
    – tcGen reflection
    Refer to the Shader Manual for information.
  • Fixed cinematic texture mapping on surfaces
  • Fixed water caustics texture mapping on surfaces
  • Made « map » console command backwards compatible
  • Fixed scrolling credits menu
  • Added stencil shadow volumes
  • Added GL_EXT_draw_range_elements support
  • Added GL_ARB_texture_cube_map support
  • Added « envshot » command for creating skybox and cube map texture
  • WSAECONNRESET socket errors are silently ignored
  • Fixed a crash in shadows code if a map has no lighting information
  • Fixed a shadow rendering bug when the ground plane is invalid
  • Fixed negative lighting bug
  • Fixed dedicated server crash when typing messages at the console with no server running
  • Fixed steam effect parsing errors
  • High resolution cinematics are no longer forced to 256×256
  • Tweaked texture loading code
  • Fixed third person camera code
  • Tweaked stuff here and there
  • Remade and tweaked some client-side effects
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