Alors qu’il se fait démonter par Nofrag ou le reste de la critique, Agony, qui ne portera jamais aussi bien son nom, propose son tout premier patch. Les développeurs corrigent surtout des éléments du gameplay comme s’ils n’avaient pas fait tester leur jeu avant de le sortir. Parce que oui, mesdames messieurs les développeurs, l’avis de vos mamans et de vos potes ne suffit pas pour sortir le jeu.

La liste des changements qui devraient rendre le calvaire un peu moins difficile :

  • The Maze of Madness puzzle is optional now.
  • Amount of enemies in The Pit is reduced.
  • Amount of skulls needed to solve Ishtar’s Room puzzle is reduced.
  • Small tweaks for Dark Forest enemies encounters.
  • Added Torch to Onoskelis Cave area.
  • Amount of enemies in the Fractal Forest is reduced.
  • Amount of enemies in the Mushroom Mind is reduced.
  • Problematic sigils in Ice Caves are changed into easier puzzles.
  • Added a checkpoint after the first scene in Chart Chase (You no longer need to rewatch the first scene)
  • Painting in Chart Chase area changed place, so it’s more obvious where to look for it.
  • Ifrit soul apple is now gained faster, and puzzle in this area got streamlined.
  • Added a checkpoint in the last chapter just before meeting with the beast (you no longer need to walk long path again)
  • Changed difficulty options – Easy Possession is now activated on both difficulties, and Checkpoint Destruction is off in both as well.
  • Stamina got a big buff and a small rework while swimming.
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