mini 2002 11 27 496 1TotalVideoGames a fait une petite interview de Matthew Karch à propos de Will Rock, le futur Serious Sam-Like de Saber Interactive. Ca parle beaucoup du moteur 3D, de la modélisation et du coding du jeu et ça s’auto-complimente à propos des talents de la Devteam :

    As far as Saber is concerned, we have always been a technology-first company. Two programmers, who, in my opinion, are easily among the world’s best, created our engine. (I hope they don’t read this or I am in trouble.) In addition to creating a fast rendering engine that supports a very wide range of highly optimised features, they have gone the extra mile to create features not seen anywhere else.

On apprend aussi que le jeu représentera fidèlement l’ambiance de la mythologie grèque à travers plusieurs environnement graphiques variés, et qu’il y aura pleins d’ennemis différent à charcuter :

    In order to better support the storyline and fully explore this rich area of Greek mythology, we have limited the environment to the hills, valleys, cities, dungeons, coliseums, theatres, rivers and caves surrounding Mount Olympus of ancient Greece, with a large dose of fantasy and artistic freedom thrown in. The areas are very diverse – there is little repetition of environments, texturing, etc. There are over 25 opponents in the game and dozens of different types of environments.

Le reste de l’interview parle du soucis pour les développeurs de jeux de se fixer une limite entre les technologies disponibles et la compatibilité du matériel des joueurs.

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