0051eb

Rock Paper Shotgun publie une immense interview des développeurs de XCOM, qui, s’ils font un jeu très éloigné des X-Com d’autrefois, semblent sincèrement apprécier la série. Ils s’expliquent notamment sur le fait que c’est un FPS :

We’re forging a new mythology, but what we’re retaining is the core elements that made X-COM X-COM; the strategy, the base, the research, agents, all of those things being in charge, and dealing with this problem as you see fit. You are the one that’s driving the investigation, those elements remain but we want to create a new world with a new set of enemies that’s genuinely compelling for players to learn more about.

Ca parle aussi beaucoup du style graphique du jeu, qui se déroule dans les années 50

One of the reasons behind the art style having not a lot of fine detail on some things, flat surfaces and flat colours, is so that when you do go in and the battles are off, you really transform things. Like that living room is absolutely trashed, and things get smashed, and everything goes to hell. So, yeah, we want to try and push the player’s impact on the world, and get the results of those battles as much as we can.

Le jeu arrive en 2011. Pas sûr qu’on ait une vidéo de gameplay durant l’E3 : le jeu y est montré behind closed doors et pas en public.

Article précédentBFBC2 : le patch prend du poids
Article suivantShootmania : du nouveau régulièrement