Homelan Fed publie une longue interview avec Matt Fillbrandt et Tim Longo de LucasArts au sujet de Star Wars: Republic Commando. Ce n’est pas inintéressant.

Les développeurs passés à la question s’attachent à signaler que Republic Commando n’est pas un jeu Star Wars classique (comprendre : pas un jeu pour poulpes comme les simulations spatiales de Totally Games, ni un jeu culcul comme les Rebel Assault et tous les jeux sortis depuis Episode I), mais un jeu sombre et violent. C’est plutôt une bonne idée.

Republic Commandos are an elite Special Forces branch of the Republic Army, similar to US Army Rangers or Navy Seals. As such, they are highly skilled in the use of many weapon types, both of friend and foe. They are able to take on numerous assignments including assassination, demolition, hostage rescue, sabotage, infiltration/data retrieval and reconnaissance among others.

Quand on leur demande comment on dirigera les autres membres de l’escouade dont on fait partie, les développeurs expliquent que c’est totalement intégré au jeu.

We want to find just the right balance of giving the player control without needing to micro-manage the squad. Squad commands are issued entirely within the natural flow of the game and don’t involve going to a separate interface that would cause a break in the action. In that sense the squad will flow with the player’s forward momentum, engaging enemies and using cover. The player can issue general commands to the squad such as « Search and Destroy » or « Form up », as well as context specific commands called « markers » examples of which might include « Use that turret », « Disarm that trap » or « Snipe from this location ».

Republic Commando devrait sortir à la fin de l’année.

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