Neuf mois après l’avoir annoncé à l’E3 dernier, LucasArts se décide enfin à donner quelques détails sur Star Wars: Republic Commando, son FPS à base d’Unreal Engine pour PC et Xbox. Et Lucas fait les choses en grand puisque 5 nouvelles images et 8 artworks (tout ça ci-dessous) se joignent à ces nouveaux détails.

On jouera un commando de l’ancienne République, durant la Guerre des Clones (un épisode qui sera développé dans Episode III au cinéma). Le joueur fera partie d’une escouade de commandos, et il faudra donc vraisemblablement supporter des coéquipiers pendant une bonne partie du jeu. D’après LucasArts, leur système de gestion des squads est « innovant » et l’escouade qu’on se trimballe est « intelligente ». On va attendre de le voir pour le croire.

En solo, on visitera Geonosis et Kashyyyk, on fera du tourisme sur des vaisseaux séparatistes et républicains, et on assassinera à tout va un peu partout. Les missions proposées vont de l’infiltration au sauvetage d’otages, en passant par le sabotage, l’attaque directe et la reconnaissance d’objectifs.

Le mode multi sera par contre très classique (DM, TDM, CTF) et aura un maximum de 16 joueurs sur PC comme via Xbox Live. On se demande si ce mode multijoueur n’a pas été volontairement limité pour ne pas faire de concurrence à Star Wars: Battlefront qui, comme Republic Commando, sortira fin 2004 (et proposera de jouer la même armée). [–SUITE–]Le communiqué de presse :

LUCASARTS REVEALS DETAILS ON STAR WARS REPUBLIC COMMANDO™

Marin County, Calif. – February 13, 2004 – Enter the covert world of the Star Wars infantry for the first time and become a member of an elite Republic Special Operations unit in LucasArts new squad based first-person shooter, Star Wars Republic Commando. Set during the Clone Wars, between Attack of the Clones and the upcoming Star Wars: Episode III, Star Wars Republic Commando will be released fall 2004 for the PC and Xbox® video game system from Microsoft.

Mission briefings set the tone in this dark first-person shooter, as players lead their squads on a variety of assignments such as hostage rescue, infiltration/data retrieval, elimination, assault, sabotage and reconnaissance operations. Your three-man team is controlled through an intuitive and accessible « smart squad » command system, based on squad markers and stances. The game features more than fifteen levels, with exercises covering both familiar and new Star Wars settings and characters, including the introduction of the mysterious General Grievous and his deadly bodyguards from the upcoming Star Wars: Episode III.

In Star Wars Republic Commando, players will have a variety of weapons at their disposal including the primary weapon of the Republic Commando, the DC-17m repeating blaster rifle with attachments allowing for sniper rifle and anti-armor weaponry. For use in challenging combat situations against sinister enemies, players have the ability to pick up and use enemy weapons including the Trandoshan slaver shotgun and Geonosian elite beam weapon as well as several types of thermal detonators.

Developed and published by LucasArts, Star Wars Republic Commando will be optimized for Xbox Live content. The game will also offer a variety of multiplayer modes for the PC and Xbox platforms including deathmatch, team deathmatch and capture the flag. For more information, please visit the official product website at: http://www.lucasarts.com/games/swrepubliccommando/.

Les 5 nouvelles images
mini 2004 02 14 s9mini 2004 02 14 s10mini 2004 02 14 s11
mini 2004 02 14 s12mini 2004 02 14 s13

Les artworks
mini 2004 02 14 a1mini 2004 02 14 a2mini 2004 02 14 a3
mini 2004 02 14 a4mini 2004 02 14 a5mini 2004 02 14 a6
mini 2004 02 14 a7mini 2004 02 14 a8

Article précédentFar Cry : le nouveau trailer encore plus gros
Article suivantUne preview de Riddick