mini 2003 10 15 qa screen001Gamespot a une nouvelle interview sur Hidden & Dangerous 2, cette fois-ci avec Luke Vernon. Ça parle d’IA, de multijoueur, ou encore de comment Illusion Softworks a fait pour s’assurer de l’authenticité de son jeu par rapport à la Seconde Guerre mondiale.

The team built a basic time machine (with travel limited to 70 years). Two of them went back to 1940 and met David Stirling (founder of the SAS) in order to find out his true thoughts on how small squads would operate to cause chaos amongst the enemy. They also took photographs of many textures and faces from the time, and they also made recordings of the weapons and vehicles.

They stayed in 1940 for about a fortnight and then came back. Their first attempt to come back caused them to arrive in 2002, so they helped finish Mafia. They then jumped again to the present day, where all their findings were incorporated into the game. If it wasn’t for a simple bug in the time-warp algorithm, the game would have been finished earlier.

Malheureusement, Gamespot n’avait pas l’air très réceptif à la tentative d’humour de Luke Vernon, et le reste de l’interview est donc plus sérieux (et déjà vu de nombreuses fois ailleurs).

La devteam travaille actuellement à polir un peu le jeu, qui devrait sortir, si tout se passe bien, à la fin du mois.

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