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Planetside dans un salon de thé

Homelan Fed est allé interroger Dave Kuykendall, un des mappeurs de Planetside, pour en savoir un peu plus sur le développement du jeu. Dans n’importe quel FPS les maps ont une importance capitale et les mappeurs ont de lourdes responsabilités, d’autant plus quand seules les maps officielles seront jouables.
Ce qui aurait pu être une interview enrichissante s’avère en fait être une simple discussion autour d’un café pour savoir à quoi joue le copain Dave, à quoi ressemble ses journées de boulot etc.. Et comme c’est Noël je vais vous faire un cadeau tiens, la partie la plus passionnante de l’article :

Dave Kuykendall – The short version is as follows. First Peter and I work out a number of sketches for continents that we run by Kevin and Terrence, the lead designers. Once those are approved we create a very high level model of the continent, utilizing a combination of real world and hand crafted terrain. A lot of my maps borrow generously from Arizona and Utah. From there we apply several layers of textures to make the continent look like a desert, forest or whatever the goal is. Next we lay out buildings, roads and bridges according to the original sketch. At this point we put in smaller geographical details by hand to match our building placement. Then trees, rocks and other items made by the art team in St Louis are placed according to scripts we create. The last step is to run around the map as a soldier and see how it all came together, and then fix what didn’t. Again, this is the really short version. There are a number of smaller steps I am skipping.

C’était vraiment très intéressant.

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