X

Nouveau FPS : F.E.A.R.

Monolith a annoncé cette nuit à quel jeu appartenait l’image lancée en l’air samedi dernier. Contrairement à ce que disait la rumeur, il ne s’agit pas d’un troisième No One Lives Forever, mais bien d’un tout nouveau titre, nommé F.E.A.R. (pour First Encounter Assault and Recon).

Prévu pour 2005 sur PC, F.E.A.R. semble être un titre d’action bien plus classique, avec, d’après le trailer qui vient de sortir (et qui dure une trentaine de secondes) quelques petits plus : du bullet time (comme dans Max Payne ou Matrix) et la possibilité de donner des coups de pied, par exemple.

On ne s’attardera pas sur l’histoire de ce jeu bourrin doucement futuriste : des terroristes infiltrent une grosse boîte d’aéronautique et les commandos envoyés pour nettoyer les vilains se font laminer ; par conséquent, toi, camarade joueur, tu es leur seul espoir.

Gamespy a pu voir le jeu, et semble enthousiaste : le nouveau moteur graphique (supportant DirectX 9.0) développé par Monolith les a impressionné, et ils ont aussi beaucoup aimé les différents effets graphiques (explosions & co). La preview de Gspy contient aussi quelques infos, comme la présence d’une escouade à nos côtés ou encore le fait que toute l’histoire du jeu se déroule sur 12 heures.[–SUITE–]

Le communiqué :

LOS ANGELES, CA – (May 11, 2004) ? Vivendi Universal Games announced today the development of the latest action-packed project from the developer that created award-winning games like Aliens vs. Predator?2, the No One Lives Forever? franchise and Tron®2.0. Developed by Monolith Productions, F.E.A.R. ? (First Encounter Assault and Recon), is an intense first person close-quarters combat experience with rich atmosphere and an engaging storyline.

The story begins as an unidentified paramilitary force infiltrates a multi-billion dollar aerospace compound. The government responds by sending in Special Forces, but loses contact as an eerie signal interrupts radio communications. When the interference subsides moments later, the team has been literally torn apart. As part of a classified strike team created to deal with threats no one else can handle, your mission is simple: Eliminate the intruders at any cost. Determine the origin of the signal. And contain this crisis before it spirals out of control.

« We are excited about partnering with Monolith once again and especially the creative team directly involved on this project, » said Michael Pole, VU Games? Executive Vice President of Worldwide Studios. « Without giving away too much, F.E.A.R. might be described as The Matrix meets The Ring and the team has set a goal to immerse the player in an intense blockbuster action movie experience – they are well on their way to delivering just that. »

In a North American exclusive, F.E.A.R is debuting on the G4 Network today ? the eve of the gaming industry?s largest event, The Electronic Entertainment Expo (E3) – at 5:00pm PST/8:00pm EST during the half-hour Pre-E3 Show.

F.E.A.R. will be available in 2005 for the PC with an expected ESRB « Mature » rating.

Articles liés