Alexander Seropian, l’un des fondateurs de Bungie, vient de lancer une nouvelle équipe de développement : Wideload est composé d’une douzaine de dévoloppeurs. Ils comptent mettre au point des prototypes puis faire sous traiter leurs projets à l’extérieur pour en faire des jeux :

« This is a variant of the model that’s been successful in film for quite some time, we develop the intellectual property and put together the technology and production pipeline in-house. Then we leverage our team to manage a staff of independent talent. » This combination of an internal design team coupled with external production teams gives Wideload the flexibility to have extremely thorough pre-production, prototypes of multiple titles at once, and scale for production efficiently. In addition, Wideload’s development model eliminates risk for Wideload partners by having a complete and proven plan before staffing production.

Leur premier projet est un jeu PC/Xbox basé sur le moteur 3D de Halo. Wideload estime qu’il faudra une cinquantaine de personnes afin de sortir le jeu en 2005.

Vous en saurez plus dans la news de Reuters, et dans le communiqué de presse publié sur le site officiel de Wideload.

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