mini 2003 01 09 painkillerb1Dans l’interview de Homelan, Adrian Chmielarz parle longuement de la partie solo de Painkiller dans laquelle aucunes des 20 maps ne se ressembleront. Il explique que Painkiller est avant tout un jeu d’horreur et que la devteam a du faire des efforts surhumain pour que la sorcière ne soit pas comique bien qu’elle soit équipée d’un balais.

D’autre part, le gameplay s’inspire en partie de Quakeworld avec des armes spécialement concues pour récréer les fameuses combo RL – Shaft :

Weapon combos are used commonly (blow the opponent sky high with a well-placed rocket and finish him midair with your lightning gun), and this is what we wanted in Painkiller. That’s why every weapon in our game is made out of 2 modules, making combos possible. Take the Nitrogun and Double-barelled Shotgun modules for example. The Nitrogun freezes the enemy for a very short time, doing a little damage. The Shotgun is ineffective in long distance fights, but can take half of the enemy’s energy from point blank. However, you can shoot a monster with your Nitrogun and immediately press Alternative Fire for the Shotgun, blowing the frozen enemy to pieces.

En multiplayer, il y aura même un mutator au nom assez explicite : « We will have our own mutation of MidAir (called People Can Fly) and two additional fun modes that purely focus on your fighting skills.« .

People Can Fly compte sortir une démo jouable dès que possible tandis que le jeu est prévu pour juin 2003.

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